Program szkoleniowy przygotowany dla Menedżerów
Skuteczny Menedżer - poziom I

To szkolenie, to dwa dni poruszania się po ABC Menedżera. Jest to platforma niezbędnej wiedzę oraz umiejętności wymagana na wszystkich menedżerskich stanowiskach, bez względu na umiejscowienie w strukturach firmy. W przejrzysty sposób pokazuje różnice miedzy „robieniem” a zarządzaniem, chroniąc tym samym Uczestników naszego szkolenia przed jednym z największych błędów menedżerów. Pokazuje zalety właściwego planowania, które uwzględnia czas, priorytetu oraz możliwości organizacyjne zespołów. Pokazuje również sposoby kontrolowania pracy zespołów oraz znaczenie w tym procesie informacji zwrotnych.  Wreszcie szeroko mówi o rzeczy, która najbardziej determinuje wszystkie procesy zachodzące w firmie lub zespole, czyli o zasadach skutecznej komunikacji. Bez skutecznej komunikacji wagę swoją tracą wszystkie strategie, pomysły oraz owoce pracy menedżera oraz jego zespołu. Skuteczna komunikacja oznacza sukces menedżera, zespołu i firmy.

1. Kiedy Menedżer „robi” a kiedy zarządza?

  • Różnica między „robieniem” a zarządzaniem – test
  • Skutki nadmiernego „robienia” w miejsce zarządzania

2. Planowanie i stawianie celów,  a uciekający czas

  • Zasady planowania oraz korzyści z planowania
  • Cele i zadania SMART. Wyznaczanie i realizacja
  • Przewidywanie, czyli odpowiedź na pytanie, „co będzie, gdy...?”
  • Podstawowe zasady zarządzania czasem
  • Priorytety w procesie planowania

3. Organizacja pracy oraz delegowanie zadań

  • Zasady organizowania pracy w zespole?
  • Zasady delegowania zadań i uprawnień
  • Skuteczny styl wydawania poleceń członkom zespołu

4. Kontrola pracy zespołu

  • W jaki sposób kontrolować pracę zespołu?
  • Policjant czy Przyjaciel, czy może sprawiedliwy Szef?
  • Zalety konsekwencji w kontrolowaniu
  • Informacja zwrotna, czyli „feedback” jako narzędzi kontroli

5. Udzielanie informacji zwrotnych pracownikom

  • Znaczenie informacji zwrotnej dla Pracowników i Menedżera
  • Konstruktywna krytyka: zasady stosowania oraz konstrukcja

6. Podstawy Skutecznej komunikacji na usługach sprawnego Menedżera

  • Kiedy komunikacja jest skuteczna?
  • Mowa werbalna i mowa niewerbalna
  • Aktywne słuchanie. Składowe i
  • „Dopytywanie” – skarbnica wiedzy o wszystkim
  • Lista korzyści płynących ze skutecznej komunikacji

7. Przywództwo sytuacyjne Menedżera,  czyli jak dostosować własny styl komunikowania się do zespołu?

  • Konstruktywna krytyka. Zasady budowania oraz korzyści
  • Pochwała i reprymenda – stare metody na usługach nowoczesnego Menedżera
  • Empatia atutem dojrzałego Menedżera
  • Asertywne zachowania w relacjach z podwładnymi oraz Zarządem


Czas trwania szkolenia/warsztatów – 2 dni szkoleniowe

  • Metody/techniki/narzędzia, stosowane podczas szkolenia/warsztatów:
  • Analiza przypadków z pracy Uczestników
  • Casy z archiwum Trenera
  • Mini wykłady – w ilości niezbędnej
  • Ćwiczenia w parach/w grupach
  • Testy – warto wiedzieć o sobie więcej!
  • Dyskusje kontrolowane
  • „Energetyzery” – gry szkoleniowe, które uczą