„Train the trainer”. Szkolenie dla trenerów szkolących innych.

Cel szkolenia. Celem szkolenia jest dostarczenie niezbędnej wiedzy i narzędzi potrzebnych do tego, by szkolić innych. Zajmiemy się procesem przygotowania szkolenia pod względem merytorycznym oraz przebiegiem realizacji szkolenia. Zapoznamy Państwa z  technikami, dzięki którym poradzicie sobie w najtrudniejszych sytuacjach szkoleniowych.

Korzyści ze szkolenia. Dzięki temu szkoleniu Uczestnicy otrzymają wiedzę niezbędną do przygotowania i realizacji szkoleń. Poznają potrzebne techniki z obszaru sztuki komunikacji, sztuki prezentacji, udzielania trenerskiego feedbacku i wielu innych potrzebnych narzędzi trenerskich. Zdobędziecie Państwo wiedzę o tym jak przygotować się do każdego szkolenia oraz jak radzić sobie w trudnych sytuacjach szkoleniowych.

1. Czym jest szkolenie? Czemu służy szkolenie?

2. Różnice pomiędzy następującymi narzędziami do nauczania:

  • Szkolenie
  • Trening 
  • Coaching
  • Mentoring

3. Wiedza o uczeniu się osób dorosłych oraz Cykl Kolba

4. Identyfikacja i Analiza Potrzeb Szkoleniowych 

  • Rozmowy z Uczestnikami
  • Ankiety badające potrzeby i oczekiwania uczestników
  • Testy badające kompetencje
  • „Desk reaseach” – analiza tego co mamy/wiemy
  • Inne metody

5. Cel/cele  szkolenia

6. Wiedza o Uczestnikach szkolenia

7. Rodzaje motywacji Uczestników szkolenia

8. Sposoby na zainteresowanie Uczestników

9. Tworzenie programu szkolenia:

  • Moduły merytoryczne
  • Wykłady
  • Ćwiczenia
  • Testy i kwestionariusze
  • Gry, zabawy szkoleniowe
  • Dobre proporcje poszczególnych składowych
  • Czas jaki mamy do dyspozycji na realizację szkolenia

10. Przygotowanie do szkolenia

11. Trzy obszary aktywności podczas szkolenia:

  • Wiedza
  • Umiejętności
  • Postawy – matryce naszych sukcesów

12. Plan szkolenia

13. Sesja szkoleniowa i cykle szkoleniowe (suma sesji szkoleniowych)

14. Realizacja szkolenia

  • Rozpoczęcie
  • Przebieg szkolenia
  • Zakończenie szkolenia

15. „Ice breaker” - lodołamacz, czyli 1-sze ćwiczenie rozgrzewające uczestników

16. Przebieg „Procesu Grupowego” podczas szkolenia

17. Cykl KOLBA, czyli proces uczenia się ludzi dorosłych

18. Ankiety ewaluacyjne - ankiety oceniające szkolenia

19. Wywierane przez trenera wrażenie, które decyduje o poziomie zaufania u Uczestników

20. Pomijane ale ważne, czyli od czego jeszcze zależy poziom zadowolenia Uczestników ze szkolenia:

  • Przerwy podczas szkolenia
  • Znaczenie słodkich przekąsek – przerwy kawowe …..
  • Sala, krzesła, okna (poziom naświetlenia Sali szkoleniowej), ekran, flip chart, klimatyzacja, ………

21. Sztuka prezentacji

  • Przygotowanie
  • Przebieg prezentacji
  • Początek, przebieg, zakończenie
  • Zasada „3 P”

22. Prezentacja Power Point – zasady tworzenia najlepszej prezentacji w PPT

23. Wykłady podczas szkolenia:

  • Przygotowanie wykładu
  • Modelowy wykład – wiedza w pigułce 

24. Przygotowanie i realizacja ćwiczeń szkoleniowych

25. Dodatkowe wyposażenie trenera podczas szkolenia: 

  • pomoce multimedialne
  • tablice tematyczne
  • rekwizyty szkoleniowe
  • pomoce naukowe
  • ….inne

26. Trenerski feedback, czyli informacja zwrotna udzielana podczas szkolenia

  • Zasady udzielania feedbacku
  • Kolejność udzielania feedbacku
  • Znaczenie dobrego feedbacku

27. Skuteczna komunikacja na usługach profesjonalnego trenera

  • Sztuka budowania zdań
  • Co mówić? Czego nie mówić?
  • Aktywne słuchanie
  • Udzielanie odpowiedzi
  • Komunikacja werbalna i niewerbalna

28. Asertywność i Empatia, walka dwóch żywiołów w wykonaniu trenera

29. Sztuka Perswazji i Reguły Wywierania Wpływu w pracy trenera

30. Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami podczas szkolenia

31. Radzenie sobie z trudnymi uczestnikami szkolenia

32. Kontrola emocji i zarządzanie stresem podczas szkolenia

33. Lista cech i umiejętności dobrego trenera

34. Lista Dobrych Praktyk profesjonalnego trenera

 

W czasie szkolenia, będziemy tworzyć narzędzia dla Sprzedawców/Negocjatorów, poruszając się w obszarach:

  • pozyskiwania i utrwalania wiedzy
  • zdobywania nowych umiejętności
  • rzeczywistej refleksji nad naszymi postawami, które są „matrycami” naszego sukcesu

Szkolenie zaplanowałem tak, aby te 3 obszary tworzyły logiczną całość oraz aby dostarczyły Państwu skutecznych narzędzi, rozwijając tym samym Wasze kompetencje.

Metody/techniki/narzędzia, stosowane podczas szkolenia/warsztatów:

  • Przykłady i trudne przypadki z pracy Uczestników
  • Odgrywanie scenek + „video feedback” z użyciem kamery
  • Mini wykłady – w ilości niezbędnej
  • Ćwiczenia w parach/w grupach
  • Testy – warto wiedzieć o sobie więcej!
  • Dyskusje kontrolowane
  • Analiza przypadków 
  • „Energetyzery” – gry szkoleniowe, które uczą