TRENING KOMUNIKACJI DLA KOBIET I MĘŻCZYZN:
JAK LEPIEJ ROZUMIEĆ SIĘ Z PARTNEREM?
JAK POKONYWAĆ BARIERY W KOMUNIKACJI?

Twoje zachowanie i styl osobisty wywierają wpływ na innych. Ale czy masz świadomość, jaki jest Twój styl? Czy potrafisz porozumiewać się w sposób jasny i klarowny? Szkolenie służy pogłębieniu świadomości własnych myśli, uczuć
i zachowań, lepszemu rozumieniu siebie i innych oraz eksperymentowaniu z nowymi, bardziej korzystnymi sposobami kontaktu, jak również nabraniu pewności w komunikacji.
Korzyści: 
  • Poznanie przez uczestników technik i metod efektywnej komunikacji tj. udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej, budowaniu asertywnej postawy itd.;
  • Doskonalenie umiejętności komunikacji werbalnej (słownej) i niewerbalnej (gesty, mimika, kontakt wzrokowy, postawa ciała), aby być bardziej zrozumianym dla innych;
  • Rozwój umiejętności aktywnego słuchania, zadawania pytań, doprecyzowania wypowiedzi;
  • Dopasowanie stylu wypowiedzi do rozmówcy;
  • Poznanie sposobów radzenia sobie z tzw. "trudnymi sytuacjami" i pokonywania barier 
w komunikacji;
  • Poprawienie umiejętności słuchania i rozumienia intencji nadawcy wypowiedzi;
  • Zwiększenie skuteczności w nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów.
Tematyka:
  • Rodzaje barier i błędów komunikacyjnych oraz sposoby radzenia sobie z nimi;
  • Style i rodzaje komunikowania się-autoanaliza;
  • Cechy uważnego słuchacza- aktywne słuchanie; 
  • Jak mówić, aby nas słuchano i słuchać ze zrozumieniem?; 
  • Techniki - pozwalające uporządkować własną wypowiedź oraz na bieżąco korygować ewentualne nieporozumienia;
  • Pytania poszerzające obszar uzyskiwanych informacji, które sprzyjają klimatowi otwartości i zaufania; 
  • Jak udzielać konstruktywnej, precyzyjnej informacji zwrotnej pozytywnej i negatywnej?;
  • Powiązania i obszary komunikacji werbalnej i niewerbalnej;
  • Sztuka porozumiewania się z ludźmi, czyli jak być właściwie zrozumianym i pozytywnie odbieranym przez innych;
  • Sposoby obrony przed manipulacją;
  • Stosowanie języka perswazji i "magicznych słów" (skutecznie działających na podświadomość rozmówcy);
  • Znaczenie mowy ciała w kontaktach międzyludzkich;
  • Postawa ciała, gesty, ton głosu pomagające wzmocnić przekaz werbalny i zachęcające do kontaktu;
  • Kanały i kierunki przepływu informacji;
  • Korzyści z dobrej komunikacji z partnerem;
  • Dyskusja moderowana + praca w grupach. Identyfikacja obszarów do zmiany;
  • Na co zwracać uwagę by zachęcać innych do kontaktu - Jak budować pozytywną komunikację?;
  • Podstawowa forma pracy: ćwiczenie umiejętności zwiększania osobistego potencjału 
i wykorzystywania własnych atutów;
  • Jak podczas rozmowy budować atmosferę nastawioną na współpracę?;
  • Techniki pozwalające minimalizować błędy w komunikowaniu się;
  • Podstawowa forma pracy: praktyczne ćwiczenie wybranych umiejętności w parach i małych grupach;
  • Ćwiczenie umiejętności komunikacji przydatnych w konflikcie- scenki sytuacyjne oparte na doświadczeniu;
  • Radzenie sobie z krytyką (słuszną i niesłuszną);
  • Wyrażanie niezadowolenia i stawianie granic;
  • Asertywna odmowa i technika „Zdartej płyty”;
  • Feedback i ankieta ewaluacyjna.
Czas trwania: W zależności od potrzeb szkolenie jednodniowe (7 h) lub dwudniowe  (2x7 h)
Ilość osób: 12- 15