TRENING KOMUNIKACYJNY– JAK SPRAWNIE I SKUTECZNIE POROZUMIEWAĆ SIĘ
W GRUPIE, MIĘDZY GRUPAMI I Z KLIENTAMI ?

Dobre funkcjonowanie jednostki w grupie jest wynikiem sprawnego porozumiewania się, co wymaga m.in.:
  • Poczucia kontroli i panowania nad samym sobą, wiary we własną skuteczność;
  • Aktywnego słuchania i udzielania nadawcy komunikatu informacji zwrotnych;
  • Wzajemnego wpływania na siebie, dawania sobie wsparcia i wyrażania konstruktywnej krytyki;
  • Budowania kontaktu opartego na zaufaniu, akceptacji i empatii;
  • Zapobiegania konfliktom i manipulacjom w kontaktach handlowych i pracowniczych.
Cele szkolenia:
  • Poznanie technik i metod efektywnej komunikacji wewnątrz zespołu i w kontaktach biznesowych tj. udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej, budowaniu asertywnej postawy itd.;
  • Uświadomienie w jaki sposób komunikacja wewnętrzna wpływa na kulturę firmy;
  • Poznanie sposobów radzenia sobie z tzw. "trudnymi sytuacjami" i pokonywania barier 
w komunikacji.
Korzyści:
  • Poprawienie umiejętności słuchania i rozumienia intencji nadawcy wypowiedzi;
  • Zwiększenie skuteczności w nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów biznesowych;
  • Zwiększenie efektywności pracy w zespole i w kontakcie z klientami.
Tematyka: 
  • Od czego zależy sukces komunikacji w zespole?; 
  • Komunikacja werbalna i niewerbalna;
  • Reguły efektywnej komunikacji;
  • Budowanie dobrej relacji i pozytywnych postaw;
  • Zasady aktywnego słuchania;
  • Podświadome procesy kodowania; 
  • Jak czytać komunikaty niewerbalne? Sposoby wykorzystania języka ciała;
  • Komunikacja hierarchiczna i nie-hierarchiczna;
  • Identyfikacja własnych barier komunikacyjnych;
  • Analiza własnego stylu komunikacji, scenki sytuacyjne oparte na doświadczeniu;
  • Jak radzić sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych z klientem?; 
  • Komunikacja nastawiona na współdziałanie;
  • Uczenie się zachowań istotnych dla sprawnego funkcjonowania zawodowego w relacji ze zwierzchnikami, podwładnymi, współpracownikami oraz klientami;
  • Wyrażanie oczekiwań;
  • Egzekwowanie praw;
  • Jak odmawiać, aby nie zerwać współpracy z klientem;
  • Radzenie sobie z presją, prośbą i manipulacją;
  • Feedback dla każdego uczestnika
Czas trwania:
W zależności od potrzeb szkolenie jednodniowe (7 h) lub dwudniowe  (2x7 h)
Ilość osób: 12- 15 
Cena wynika z analizy potrzeb, diagnozy, stopnia trudności, raportów poszkoleniowych i ewaluacji.