Zarządzanie sprzedażą w trudnych warunkach rynkowych. Motywowanie pracowników

Definicja zarządzania, czyli odpowiedź na pytania: Kiedy menedżer robi a kiedy zarządza?

Rola menedżera zobowiązuje do dojrzałej i odpowiedzialnej postawy
  • Cechy skutecznego menedżera zespołu sprzedaży
  • Osobowość i styl pracy menedżera sprzedaży
  • Biznesowa i etyczna odpowiedzialność menedżera sprzedaży
  • Odwaga kierownicza – sztuka podejmowania niepopularnych decyzji
  • Jak budować i i utrzymać autorytet szefa
  • Menedżer = lider = ideał szefa sprzedaży
Planowanie, stawianie celów, priorytety a uciekający czas
  • Niby takie łatwe a takie trudne
  • Zasady planowania oraz wynikające  z tego korzyści
  • Cele, zadania SMART. Wyznaczanie i realizacja
  • Przewidywanie, czyli odpowiedź na najważniejsze pytania menedżera: „Co będzie, gdy …..?”
  • Priorytety w procesie planowania
  • Korzyści z właściwego planowania
  • Delegowanie zadań i uprawnień
    • Co? Komu? Gdzie? Jak? Po co delegować?
    • Nie ma zarządzania bez delegowania
    • Nie ma delegowania bez egzekwowania
Kontrola pracy zespołu
  • W jaki sposób kontrolować pracę zespołu?
  • Szef Policjant czy Przyjaciel?
  • Kontroluj to co trzeba i kiedy trzeba
  • Znaczenie informacji zwrotnej w kontrolowaniu
  • Znaczenie raportowania w kontrolowaniu
Menedżer zespołu sprzedażowego – podstawowe narzędzia pracy menedżera
  • Targety i cele – co tak naprawdę decyduje o ich realizacji?
  • Raportowanie, czyli rzecz znienawidzona przez zespół. Jak to zmienić?
  • Budowanie zespołu sprzedaży – podstawowe zasady
  • Nowy handlowiec  - wprowadzenie do pracy
  • Cykliczne spotkania menedżera z zespołem sprzedaży
  • Magiczne pytanie: „Jak mogę Ci pomóc, abyś skuteczniej sprzedawał?
  • Menedżer między młotem i kowadłem, czyli wybór między zarządem a zespołem
  • Na czym polega menedżerska mądrość, czyli elementy nowoczesnej szkoły zarządzania zespołem sprzedaży
Przywództwo sytuacyjne menedżera sprzedaży
  • Informacja zwrotna, czyli feedback, jako skuteczne narzędzie zarządzania
  • Konstruktywna krytyka – zasady tworzenia oraz lista korzyści
  • Asertywność i Empatia – dwa żywiołu na usługach menedżera sprzedaży
  • Asertywne zachowanie w relacjach szef Podwładny  = silny zespół
Motywowanie – jedno z kluczowych zadań menedżera
  • Na czym polega motywowanie ludzi do wydajnej pracy?
  • Wybór między motywowaniem finansowym a nie finansowym
  • Nie ma zwycięstwa bez zmotywowanego zespołu
  • Na deser – nowe podejście do motywowania